ساعد نیوز: علائم گرفتگی رگ قلب و راههای درمان آن بیشتر بخوانید

دوشنبه 1 مهر 1398
3:46
news

علائم گرفتگی رگ قلب و راههای درمان آن


گرفتگی رگ قلب چیست ؟

گرفتگی رگ در اثر اجتماع پلاکت ها در عروق کرونری به وجود می آید. به این مشکل تصلب شرایین می گویند که موجب بسته شدن جریان خون می شود. عروق خونی که در ابتدا نرم و حالت کشسان دارند باریک و سفت می شوند و ورود جریان خون به قلب مسدود می شود. به دنبال آن به قلب اکسیژن و مواد مغذی نمی رسد و نمی تواند به خوبی خون را پمپاژ کند.

علل گرفتگی رگ قلب

  • فشار خون بالا
  • سطوح بالای کلسترول
  • سیگار کشیدن
  • سطوح بالای قند خون


علائم گرفتگی رگ قلب

  • استفراغ
  • اضطراب شدید
  • درد قفسه‌ی سینه
  • سرفه
  • احساس ضعف


راههای درمان پزشکی گرفتگی رگ قلب

کاهش فاکتورهای خطر ساز: اگر سیگار می کشید آن را ترک کنید. از مصرف مواد غذای فرآوری شده(انواع کنسروها) اجتناب کنید و یک رژیم کم نمک و کم قند و کم چربی را دنبال کنید. اگر دیابت دارید قند خونتان را به طور منظم کنترل کنید. به طور منظم ورزش کنید ولی قبل از شروع یک برنامه ی پزشکی با پزشکتان مشورت کنید.

دارو: اگر تغییر سبک زندگی برای درمان بیماری قلبی کافی نبود ممکن است به داروهایی برای بهبود عملکرد قلب و رسیدن خون غنی از اکسیژن به آن نیاز باشد. نوع دارو هم به نوع مشکل قلبی بستگی دارد.

جراحی و دیگر روش ها: روش های معمول درمان بیماری عروق کرونری شامل آنژیوپلاستی، جایگذاری استنت و جراحی بایپس عروق کرونری می شود. همه ی این روش ها میزان خونی که به قلب می رسند را افزایش می دهند ولی خود بیماری عروق کرونری را درمان نمی کنند و هنوز هم باید فاکتورهای خطرساز را کاهش دهید تا از بیماری های دیگر پیشگیری کنید.


راههای درمان خانگی گرفتگی رگ قلب

سیر : سیر یکی از بهترین درمان های طبیعی برای شریان های مسدود شده است. سیر با افزایش قدرت ارتجاعی رگها از گرفتگی آن جلوگیری می کند. سیر می تواند تا 72 درصد بیشتر از دارو موجب استراحت و عملکرد روان رگها شود . علاوه بر این ، سیر سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و خطر ابتلا به حملات قلبی یا سکته را کاهش می دهد.

فلفل قرمز : کاپسیسین موجود در فلفل از تجمه LDL یا کلسترول بد خون در رگها جلوگیری می کند. این ماده غذای با کاهش سطح کلسترول بد در خون، که یکی از دلایل اصلی شریانهای مسدود شده را کاهش می دهد . همچنین بهبود گردش خون و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.

زردچوبه : ورکومین، جزء اصلی از زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند و برای سلامت قلب بسیار مفید است.علاوه بر این، عصاره زردچوبه می تواند سطح لیپوپروتئین با چگالی کم ( LDL)، و یا کلسترول "بد" کاهش داده و خطر سکته قلبی را تا حد قابل توجهی از بین ببرد. همچنین می توانید با استفاده از زردچوبه و زنجبیل در طبخ غذا از گرفتگی رگها جلوگیری کنید.

لیمو: لیمو سرشار از ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که با بهبود فشار خون منجر به کاهش التهابات عروق می شود. لیمو با کاهش کلسترول خون از گرفتگی عروق جلوگیری می کند.

زنجبیل : زنجبیل یکی دیگر از درمان موثر برای شریانهای مسدود شده است . ترکیبات فوق العاده موجود در زنجبیل مانع از ایجاد وافزایش کلسترول LDL و گرفتگی عروق بدن به خصوص گرفتگی رگهای قلب می شود.

شنبلیله : دانه شنبلیله را برای درمان شریانهای مسدود شده استفاده کنید. این دانه ها حاوی ساپونین است که می تواند با کاهش سطح کلسترول LDL از عروق گرفتگی کمک کند. علاوه بر این، وجود مقدار زیادی فیبر در دانه شنبلیله نقش کلیدی در کاهش سطح کلسترول بد ایفا می کند.


سخن پایانی

در صورتي كه درد شديد در قفسه سينه با علائمي همچون تعريق سرد، تهوع و استفراغ همراه باشد و يا به مدت طولانی (بيشتر از ۳۰دقيقه) طول كشید با توجه به احتمال بروز حمله قلبی حتما سریعا به اورژانس مراجعه نمائید. چرا که ممکن است این افراد دچار سکته منجر به مرگ شوند پس بهتر است به محض حس کردن علامت به پزشک مراجعه می‌کند. دردهای سمت چپ قفسه سینه، کتف چپ، شانه چپ، دست چپ و گردن چپ نشان دهنده بیماری خطرناکی است ضمن اینکه موارد مانند عرق کردن علائم مخفی است که مردم از آن اطلاع ندارند و به آن بی اعتنایی می کنند اگر با این علامت به پزشک مراجعه کنند سریعا مشکل حل خواهد شد و با دارو و استنت و عمل جراحی مشکل حل خواهد شد.


منبع: ساعد نیوز


[ بازدید : 196 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ((زندگی سالم)) است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]